Salgótarján turisztikai honlapja
Petíciók (81-es vasútvonal)
Máv 1. vasútvonalának a 2. szakasza (1. szakasz a Budapest-Hatvan közötti vonal) a Hatvan-Salgótarján, majd később Hatvan-Somoskőújfalu vasútvonal!
Az 1. szakaszt, a Pest-Hatvant 1867. április 2-án nyitották meg az ún. "Királyvágánnyal" együtt, a 2. szakaszt, a Hatvan-Salgótarján és a hozzá tartozó Salgótarján-József rakodó szárnyvonalat pedig 1867. május 9-én adták át!
Kelet-Nógrád legnagyobb országgyűlési képviselője Becsó Zsolt (fidesz-kereszténydemokrata néppárt tagja) fantasztikus teljesítménye alatt így változott a Máv történetének 1. vasútvonalának 2. szakasza (ami egész Kárpát-Medence egyik legrégebbi vasútvonala) vagyis a 81-es vasútvonal:
Nemzetközi átszállás nélküli lengyel mozdonyos vonatok ➡️ Nemzetközi átszállás nélküli szlovák mozdonyos vonatok ➡️ Átszállás nélküli Budapesti vonatok (pl. a jóval nagyobb turizmussal rendelkező Eger és környékéről utazók hozzánk lettek csatolva vagyis Salgótarjániak és környékbeliek voltak az elsőszámúak) ➡️ Hatvani mozdonyos vonatok ➡️ Hatvani Uzsgyi motorvonatok ➡️ Hatvani Bz motorvonatok (ha közlekednek, mert rettentő sokszor tönkremennek)!
Ha nem történik óriási csoda, akkor pár éven belül, de lehet, hogy pár hónapon belül ez a nagymúltú, több, mint 157 éves vasútvonal megszűnik!
Ha te sem szeretnéd, hogy ez megtörténjen, akkor írd alá a linkeken található petíciókat és oszd meg rengeteg facebook oldalon és csoportban (egy volt fideszes család)!
A 81-es vasútvonal fejlesztésért:
https://szabad.ahang.hu/petitions/a-81-es-vasutvonal-fejleszteseert
Normális vonatokat a Hatvan-Somoskőújfalu vonalra!
https://szabad.ahang.hu/petitions/normalis-vonatokat-a-hatvan-somoskoujfalu-vonalra